تأثیر بلاگرهای زن ایرانی بر فرهنگ و سبک زندگی
با توسعه اینترنت و فضای مجازی و ظهور پلتفرمهای جدید از جمله شبکه های اجتماعی، بلاگری که با پیدایش وبلاگ به عنوان یکی از کارهای محبوب و پرطرفدار در اینترنت پا به عرصه فضای مجازی گذاشته بود، وارد فضایی شد که اکنون به یکی از محبوبترین و پردرآمدترین شغلهای مرتبط با فضای مجازی تبدیل شده است و هر روز به دایره فعالین این حوزه افزوده میشود. بلاگرها کسانی هستند که از راه تولید محتوا و انتشار آن در فضای مجازی با مخاطبان خود ارتباط برقرار میکنند، ارتباطی که در ادامه و پس از جذب تعداد قابل توجهی از دنبالکنندگان به معرفی و فروش محصول، جذب تبلیغات و درآمدزایی منتهی می شود. با توجه به نوع فعالیت در این حوزه که معمولا به سرمایه و ادوات و دفتر کار و امکانات خاصی نیاز ندارد، اکنون افراد قابل توجهی به عنوان بلاگر در فضای مجازی و مشخصا شبکه اینستاگرام مشغول فعالیت هستند که بخش قابل توجهی از این افراد را خانم ها تشکیل میدهند. خانمهایی که از همان خانه و محل زندگیشان از طریق بلاگری و تولید محتوا کسب درآمد میکنند. با توسعه این امر در جامعه، اثرات و نتایج آن بر سبک زندگی و رفتارهای اجتماعی مردم را مخصوصا در فضای مجازی می توان به وضوح مشاهده کرد. نظر به اهمیت موضوع و نقش پررنگ و تاثیرگذار خانمها در حوزه بلاگری، سامانه رهنما بولتن این شماره خود را به بررسی تأثیر خانمهای بلاگر بر فرهنگ و سبک زندگی اختصاص داده است.
سامانه رصد هوشمند شبکه های اجتماعی(رهنما)