فمینیسم در شبکههای اجتماعی
واژه «فمینیسم» شاید در دهه اخیر جزء گزارههای پرتکرار در رسانهها باشد، به گونهای که یکی از معتبرترین دیکشنریهای آمریکایی کلمه “فمینیسم” را به دلیل افزایش چشمگیر جستوجوی آن در اینترنت به عنوان کلمه سال ۲۰۱۷ انتخاب کرده است. دیکشنری مریام وبستر علت تکرار روزافزون این کلمه را وجود راهپیماییهای زنان، فیلمها و برنامههای جدید تلویزیونی درباره موضوعات مربوط به زنان و مجموعهای از اخبار درباره ادعاهای مربوط به آزار و اذیت جنسی عنوان کرده است. به گفته این دیکشنری تعداد جستوجوی این کلمه نسبت به سال گذشته میلادی ۷۰ درصد افزایش یافته است. هرچند با اوجگیری شبکههای اجتماعی، میزان تداول و تکرار این واژه و پرداختن به آن و توسعه واژگانی و مفاهیم و موضوعات مربوط به آن رو به فزونی گذاشته است؛ اما با این همه شاید هنوز میزان قابل توجهی از جامعه تلقی درستی از مفهوم و مصادیق و اهداف فمینیسم نداشته باشد؛ لذا به جهت اهمیت موضوع، رهنما در این شماره با بررسی صفحات و اشخاص تأثیرگذار در حوزه فمینیسم در شبکههای اجتماعی، رویکرد ایشان را به موضوع فمینیسم با بررسی محتواهای منتشر شده از سوی این صفحات، تحلیل کرده است.