مظاهر جدید حجاب در فضای مجازی
این روزها، صفحاتی در شبکه اینستاگرام، نوعی از حجاب پرزرق و برق، شیک، خودنما و به اصطلاح لاکچری را به نمایش میگذارن. صفحاتی که با هشتگهای #حجاب_استایل #حجاب لاکچری، #حجاب جدید، # حجاب روز، #حجاب خاص و حجاب شیکبا، حجاب را دستمایه ای برای فعالیت خودشون در فضای مجازی قرار دادن.
تعریف جدیدی که حجاب استایلها از حجاب در فضای مجازی ارائه می دهند، بیشتر یک تظاهر به حجاب برای کسب درآمد است. موضوعی که اکثر این صفحات در ادامه فعالیتشان در آن مشترکند؛ یعنی انجام کار تبلیغاتی و جذب آگهی با استفاده از هشتگ حجاب.
حجاب استایل و زوجهای جوان اینستاگرامی که فقط برشهایی از زندگی مرفه خود را در صفحات خود به اشتراک میگذارند و به پرسش مخاطبان درباره خریدهای #لاکچری #کیف، #کفش، #ساعت و #لوازمآرایش مورد استفادهشان در عکسها پاسخ میدهند و به این ترتیب #لایفاستایل خود را نیز ترویج میکنند. رویه ای که به نوعی الگو برای سنجش شیکپوشی و باکلاس بودن تبدیل شده و زمینه ای برای رواج مصرفگرایی، تجملگرایی و چشم و همچشمی است.
شاید بتوان گفت که ما شاهد ترویج یک نوع مدلینگ اسلامی در بین برخی از این خانم ها و صفحاتشان هستیم که به نظر می رسد، استفاده از حجاب را به عنوان شگردی برای کسب درامد و ابزاری برای تبلیغات قرار داده ند. که علی الظاهر رویه ای رو به افزایش است.